Kedves
közönség, bemutatok önöknek egy jó nevű színészt. Hogy is hívják magát? Hé,
kollégák, kiírhatnátok ennek a csepűrágónak a nevét! A fene se tartja észben az
összes ilyen kis hülyét! Jaj, bocsánat, kedves nézők, most jelzi a stáb, hogy
élő adásban vagyunk. Természetesen az előzetes kis játékot, afféle felvezetőnek
szántam. Igen, már ki is írták – ennek a nagynevű, önök által is bizonyára
ismert, korántsem boros-tea színésznek – a nevét. Én tudtam, de azok, akik nem,
a képernyő alján folyamatosan olvashatják. Kelemen Balambér, valami múlt
századi misztikumba burkolózó, egészen egyedi név – jaj, de nem szeretem az
ilyen szövegeket –, kedves nézőim! Míves. Mert ugye Kelemen, meg Balambér is
keresztnév, és mily sajátosan egyesült, lám egy színész született ebből!
Ha-ha-ha! A megszületettnek adták a nevet, be! A túlzott komorság ártalmas.
Mondja hát, kedves Kelemen, azt hiszem, tegeződtünk, ugye? Igen? Köszönöm!
–
Tehát, Kelemen, ó bocsánat, ez a vezetékneved! Balambér, mondd, kérlek, miért
vagy te éppen színész, mikor lehetnél, mondjuk kiváló autómosó is?
–
Az úgy történt, kérem, hogy kora ifjúságomban, sőt annál is előbb, valamikor
egészen gyermeki állapotomban, már nekiláttam a versek, és nem csak azok,
előadásának. Majd tehetségesnek találtatva, halomra nyertem az összes létező
iskolai előadást, később versenyeket.
–
Ügyes vagy, Balambér, mondd, mennyit kerestél ezzel?
–
Hát úgy, summa summárum, elég sokba került ez nekem akkor. Fizetnem kellett a
szállítási, szállási és étkezési költségeimet, de az erkölcsi díjazás, ami egy
magamfajta színésznek igazándiból számít, csillagászati méreteket öltött.
–
Milyen szép, mikor egy felnőtt férfi, ábrándozó, gyermekkori csillagbámulásaira
emlékszik.
–
Nem, kérem, egészen másról beszéltem, de most, hogy mondja, talán ebben is akad
valami visszaidézni való. Igen, mikor bezsebeltem a csillagászati morális-értékelést,
sokat nézegettem a csillagokat egyedül, barátokkal, vagy egy kislány kezét –
nagyon, nagyon szorosan – fogva.
–
Balambér, kicsúszunk a műsoridőből, csak annyit mondjon, tulajdonképpen
hányszor alakította magát és hol?
–
Színészként mindig mást alakítottam, sok ezerszer, sok száz darabban, színpadon
és nem kevés filmben is.
–
No de, Balambér! Maga, akarom mondani te, egy utolsó plagizáló vagy? Csak úgy
lopod a figurákat? Mikre nem derülnek fények! Lám, ezt magadtól mondod ki?
Balambér, hányszor voltál önmagad alakítója, ez itt a kérdés?
–
Kérem, még nem alakítottam magam, olyan mű nincs, ahol én lennék, akár a
legutolsó mellékszereplő is.
–
Emberek, lelepleztük Balambért! Ez az ember, soha nem magát alakítja, mindig
másokat! Mások – ahogy ő mondja – műveiből lelopkodva. Ugye a mű szó, a
valóságosnak az ellentéte, tehát Balambér egy csaló! Kelemen Balambér
burkolózzon szégyenének subájába! A közönséggel együtt, magam sem vagyok
hajlandó tovább tegeződni egy csalóval. Hölgyeim és uraim, nagyon eredményes
percekben lehetett részünk, interaktívan magukkal, a képernyő alján kiírt
egyénről, saját keze által lecibáltatott az összes lepel, és pőre! Pőrébb már
nem is lehetne. Kelemen Balambér kiváló kocsimosó lehetett volna, önálló
egyéniséggel, aki nem lopkodja másokét. Az igazságszolgáltatás irgalmazzon,
ennek az előttem tátott szájjal nem tudom, kit utánzó – azt hiszem, egy pontyot
–, köztörvényesnek. Valamit hadonásznak kollégáim, és fogják a fejüket. Igen,
az egyik azt mutatja, hogy hülye... Tehát a Balambér még hülye is. Most meg
tépi a haját...Igen, idegtépően hülye ez a Balambér! Műsoridőnk lejárt, és a
Balambéré is. Na meg persze az övé is ezzel a műsorral.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése