Bár hordágyon vitték a színházba, el is
akarták halasztani az előadást, de nem engedte. Ugyan más hajóban evezett, mint
Freddie Mercury, aki világgá énekelhette, hogy a shownak mennie kell… nélküle –
ezt nem tette ugyan hozzá. Így érzett ő is. Egy előadás akkor maradhat el, ha a
színész kómában van, vagy már azon is túl.
Végszóra a színpadig
gurították, ott felugrott, berohant, és a duhajul ordibáló, csizmát csapkodó,
részeges falu-bivalyát maradéktalanul, maga megelégedésére is nyújtotta. Még
szövegen kívül – amit máskor sosem engedett meg magának, mert szinte
szentségtörésnek tartotta – elszökkentében, két csizmáját szinte széthasítóan
megcsapva, igen meggyőzően ordította bele a nézőtérbe:
– Ihaj-csuhaj, sose
halunk meg!
Nyolcszor visszáztak,
nyolcszor ugrálta ki magából – egyenként nyolcezerszeresen – az utolsó utáni
energiacseppeket. Aztán, a függöny mögött reá váró, tökéletes helyzetfelmérők
karjaiba, onnan a hordágyra zuhant. Még csendesen – harsogás, bivalyerő-túltengés
milliószoros hiányában – megkérdezte, amit amúgy is tudott:
– Ugye, siker volt?
– Frenetikus, soha meg
nem ismétlődő, egyszeri csoda! – válaszolták. – A közönség egy életen át
emlékezni fog erre a katartikus élményre.
Aztán már nem az öltöző
felé, hanem egy nem színházi öltöztetőhöz vitték, az “ereje teljében”, ki tudja,
mitől, pillanatok alatt tragikus körülmények között elhalálozott művészt, aki a
kulisszák túlsó oldalára nem volt hajlandó egy szisszenésnyi hírt sem adni
arról, amit két éve tudott. Úgy gondolta, a kezében hordott fáklya világítsa be
a szűk “nagyvilágot”, amit nézőtérnek neveznek. Nem hunyhatott ki az, amíg
személyes lángja égett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése