2011. szeptember 30., péntek

Placebo

Kérem a következőt!
    – Adjon Isten, doktor úr! Jöttem, mert még mindig egy merő kínlódás az életem. Egész nap caflatok úgy negyven-ötven kilométert, mert nincs annyi erőm sem, mint egy beteg szúnyognak. Jut eszembe, már csak fél grammot bírok emelni, de ha egy motort varrnánk a hasamra, úgy az epecsatornámat egy katéterrel akkor indíthatnám, amikor akarom. Tetszik tudni, nem megy az epém a patkóbélbe, nem bírok enni és nem bírok emelni.
    – Beszedte a felírt gyógyszert?
    – Én be, kínomban, hogy nem bírok emelni, csak járkálni, a héten ki is festettem egy lakást.
    – Na, de akkor maga bír emelni!
    – Dehogyis bírok, doktor úr, a pemzlit viszi a fal, azt nem kell tartani.
    – Felfelé mégis kell, sőt, húzni is.
    – Sem felfelé, sem lefelé, mert tartja a fal.
    – Tartja ?! Ezen kívül hogy telnek napjai?
    – Hát, amikor otthon vagyok, fűtök egész nap.
    – Kályhába?
    – Abba.
    – Ki segít a tűzrakásban?
    – Áh, nem segít senki. Van egy kis kalapácsom, meg egy vésőm, és egész apróra töröm a szenet.
    – De a véső meg a kalapács több, mint egy gramm – mondta végtelen türelmet erőltetve magára Görög doktor.
    – Annak nincs súlya, a kalapács estibe töri a szenet.
    – De a vésőt is tartani kell, és a kalapácsot emelni, páciens.
    – Tessék megérteni, doktor úr, annak nincs súlya.
    – Rendben, jó ember, akkor én felírok magának egy receptet.
    – Majd eljön érte a húgom.
    – Én odaadom most...
    – Nem bírom én azt a nagy, nehéz papírt el.
    – Ó, ó... Értem. Na, viszontlátásra, jóember.
    – Isten megáldja, doktor úr.
    A páciens az ajtóból visszalépett, és csak annyit kérdezett:
    – Mit is akar nekem felírni, doktor úr?
    – Hiperbenzanol metadomidot.
    – Az nem jó, azt írja fel, amit a múltkor.
    – De az egyszerű görcsoldó, amiből kétszer egy felet kell bevenni.
    – Én úgy ötöt-hatot bevettem evés előtt, és úgy éreztem, kezdi meghozni az étvágyamat.
    – Ám legyen, jóember – és doktor Görög szemrebbenés nélkül felírta a négy doboz placebot, és átvette a vaskos borítékot.
    – Akkor majd jön a húgom, elfuvarozni a receptet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése