2011. szeptember 30., péntek

Halász a hálóban


Vasárnap reggel hétkor a Holdas templom előtt gyülekezett a megbeszélt időpontban az "Ötlevelű lóhere". Az időpont nem feltétlenül abszolút értelmében veendő, hiszen az imént említett klán három lány- és két fiútagból állott, szigorúan zárt rendszerben működve. Tény, hogy külsős tagok szép számmal voltak, de klubtagságot nem nyerhettek.
   Mindennapos gyülekezőhelyük a Majomsziget volt, mely ugyan sziget nem, de majomság tagadhatatlanul volt.
    Száz szó mint egy, Halász, aki az egyik külsős volt, kicsit korábban meglepett.
    Junó aszongya ugyanis:
    – Nemtom mikor jön már ez a pecás az alimentárból.
    – Mit csinál ott? – kérdem. – Piát hoz, mármint vesz?
    – Mondom, hoz – vigyorgott sandán Junó.
    – Má' hogy érted, hogy hoz? Vesz, nem?
    – Nem, a zoknijába teszi a nadrágszár alatt
    – Oszt ingyen... Lop?
    – Mondom, hoz – vigyorog.
    És amint ezt letárgyaltuk, a pufók fejű Halász előkerült, a zsákmányát fitogtatva.
    Negyedes volt. Egy negyed korty jutott mindenkinek. Aztán kivett a zsebéből két halkonzervet.
    – Na, itt a ráadás – mondta.
Nem tudom, hogy a krapek maga, vagy a praktikus beszerzési mód, de a csajoknál sikeres lett innentől egy darabig.
    Amúgy a neve a klánon belüli legnagyobb sértésnek számított, miután az igen jó erőbe lévő, százhetvenhat centi magas, körülbelül ötven kiló Junót évente a sportigazolvány hosszabbításakor a sportorvos tizennégy dioptriás szemüvegére hivatkozva a halászás irányába próbálta terelni, mint versenysportra. Szóval hát a buszmegállóban indulás előtt Halászt a csajok megkérték, hogy hozna má' egy negyedest a nagy alimentárból, merthogy úgyis itt van közel. Halász indult.
    – Várjál már meg, én is megyek, veszek rágógumit – mondom, és indulunk.
    Felmentem az emeletre, kiálltam a soromat, és megvettem a tíz szál cigaretta-hosszú, kemény rágós gumikat. Praktikusak voltak, pocsék ízük hamar elment. Kőkeményen, íz nélkül egész nap lehetett rágni, csak tudnám, miért. Battyogok a lépcsőn le, és... És hökkenek egy kicsit. Halászt megcsípték, négy-öt drabális smasszerina az esélyt is elvette a meglépéstől. Kissé megfagyatkozott bennem a vér. Futólépésben, pillanat alatt a megállóban voltam, és elmondtam a hírt a Lóhere többi négy levelének.
    – Most akkor nem lesz pia? – kérdi értelmes ábrázattal Maja.
    – De hülye ez a Halász! – sikított egyet Szerafina.
    – Marhák – mondom –, elkapták...
    Visszasiettem, és a Sas-bejárónál, a bár előtt várakozó álláspontra helyezkedtem. Cirka húsz perc után krétafehér fejjel jött ki Halász az alimentárból, és úgy robogott el mellettem, mint a négyhúszas gyors. Utánaeredtem, és nyakoncsíptem. Majdnem leütött. Berángattam a Zöldfa utcába, és az első kávézóba belöktem. Lerogyott egy székre, és remegett, mint a nyárfalevél.
    – Mondjad! – buzdítottam.
    – De ezek kihívták a zsarukat, be akartak zárni.
    – Hogy jöttél ki?
    – Van ott bent egy iroda, oda nyomtak be a góréhoz, az lehetett a nagyfőnök. Még a fejét sem emelte fel a barom, csak annak a tehén méretűnek oda lökte: "Hívd a milíciát!"
    – De hogy jöttél ki?
    – Mi van, megbolondultál, azt akartad volna, hogy ott maradjak? Már az üvegablaknak is neki akartam szaladni, csak asszem, összevissza vágtam volna magamat, oszt tuti elkapnak. A főnök lekáderezett. De én mondtam, érettségizem a Gojduba.
   – Te nem is a Gojduba jársz.
    – Te marha, hamis név mellé tán nem a valódi sulit adom meg. Kipakoltam tizenegy lejt az asztalára, és sűrű bocsánatkérések mellett elkezdtem kifelé hátrálni. Fel se nézett a barom, én sűrű jó kívánságok és némi dicshimnusz zengése közepette, ami az ő, a párt, a haza irányába szállott, elköszöntem.
    – Te hülye, ez nem is párt volt.
    – Itt minden a párt!
    – És kiengedett?
    – Hát, nem mondta, hogy maradjak, oszt a debellának azt mondtam, elengedett. Szerintem jönni fognak a zsaruk.
    – Szerintem meg nem, te tulok – vigyorogtam rá –, ezt megúsztad.
    – De én az életben nem fogok kleptózni. Már egy csomó ideje tudtam, vagy előbb, vagy utóbb elkapnak. Meg én még el is pofátlanodtam, már csak a hónom alá, nem a zokniba dugtam...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése