A basszusgitározás abbahagyása után vált
komplett materialistává. Gyűrte az anyagot, nyelte a lét, tekergett-csavargott
törzsének tengelye körül. Minden belőtt, velőtrázó, nagy buli előtt, a haja
repült körbe-körbe, mentál higiéniájának és agyi vérkeringésének ritmikus,
sebes, fejkörzéssel történő röptetésében.
Le-fel csápolt, de csak
fejből, és néha egészen jól pengetett. Máskor, a teljes rapszodicitás ide-oda kaparászásával
húrozott. Talán, élete végéig a Dörömbő együttes örökös basszuskulcs
tekergetője marad, ha ki nem szorítja őket – a legdohosabb pincéből is, mint
harmadosztályú, századligás, senkinek sem kellő focistákat – a playback
playbackje.
Nem kellett már sehova,
ha igen, tátogva, ahhoz viszont szükségtelen volt a basszusgitár. Pillanatok
alatt tökéletes mólós hangulatot generálnak egy sima lemezzel. Váltani kellett,
és gumimozgású adottságait figyelembe véve, néhány havi kínos, mindentől elvonó
zugkúra után, előbb szimulátoron, majd kisebb gépeken kezdte el a műrepülés-tanulást.
A fej- és törzscsavargatás
váratlanul repítette a csúcs-elsők közé, ahol domború felmenetellel vált nem
útszéli elsővé. Sorra nyert minden pörgető, adrenalin-zugcsörgést, vénasüvítő,
szemes dagadvánnyal, nyolcszoros dugóhúzóban. Hogy mindenkit kirázzon a hideg,
hiperbola helyett, V-ben váltott zuhanásból emelkedésbe.
Kölyökkorában
biciklizett, ám ez a mámor mindent felülmúlt, sokkal több volt a
basszusgitárnál is. Jobb későn, mint soha alapon, nem nagyon bánta az
elvesztegetett éveket, inkább a műszerfalba harapva gabalyította össze a
felhőket.
Sokszor a korábbi
narkós állapot borsszemnyi prücsök volt ehhez a dinnye méretű tudatváltozáshoz,
és a bringamúltú, felemelt kezekkel vezetést bevezetve, elsőnek repülte a
teljesen öntevékeny gép, műrepülés-masnis frufruját.
Születésnapja volt,
stílszerűen, füstölve, kezek nélkül írta gépével a felhőkre a "happy
birthday to me" bakancsos szöveget. Majd kitárta a pilótafülkét, és feje felett
tapsolva kezdett el, lovagló ülésben basszus-gitározni.
A nézők visítva
éljeneztek, csak néhány krumplifej fölött magasodott egy kérdőjelkupac, azt
hivatottan kifejezni, hogy szép ez a repülés fátyolfelhők között, fátylat
megemelve, de lehet, mégsem lesz belőle csokis puding. Pezsgős üveget
durrantott, amint a szerteszéjjel forgó égbe lebegést művelte, majd hanyagul,
kisujjkörmének pöccintésével emelte gépét újra meg újra magasba.
Ha ez a nap nem
következik be, értelmetlen életet él, krátert sem nevezhettek volna el róla, és
sosem kerül a sportrovatok hátsó oldaláról, minden sajtótermék és távcsöves
műsor legcelebebbjeinek kijáró helyre.
Szép volt, talán
megható, cukorcsomagolású repülése. Sajátja, amint gépéből csápolva repült ki,
és profihoz méltón, egy pontig észre sem vette ezt a megváltozott körülményt.
Ez a pont pontot tett észrevételeit észlelő képességeire.
Már negyvenhetedik hete
egyetlen bőgős celeb repedt tojású műsora sem nélkülözi, így a teljesen
ismeretlen basszusgitáros, karrierje, majd világrekordokat döntögető, egyedi
csúcsröpködés után, végre valamiben tényleg ő lett a leg.
Megadta a receptet a
halhatatlan sztárrá válás valódi mivoltjára. Fiatalok ezrei basszus-gitároznak,
csűr-csavarnak és anyag-szereznek, hogy egyszer, speciális műrepülés után,
valódi nagyjai lehessenek a halhatatlanságnak.
Még a cukrász-fogápoló
is, Cousteau kapitány – keszonbetegség elkerülésére szolgáló – felszínrejövetel-lerövidítésének
felhasználásával igyekszik gyorsítani a celebtelenek felzárkózási lehetőségeit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése