A vonat előtt átfutás sem nehezebb,
mint bármi más, csak következetes, napi edzést kíván. Egy edzőt és egy
sportembert, Tömpe Orrt.
Az edző
ugyan nélkülözhetetlen, de soha nem róhatja ki a tennivalókat. Előbb
nyirkos, taplónyomogatással egybekötött erdei barangolásba kezd, magára hagyva
a hivatástudattól döngő belsejű sportolót.
Nem olcsó, nem is túl
drága, de igen érces mulatság ez. Az előzetes gumifej irányított gyakorlása
nagyon jó segítségnek bizonyult. Kamionnal, nem könnyű, kétarasznyira
átjutni egy tehervonat előtt. Legkiemelkedőbb ékszíjasunk,
valahány gyakorlat után, nyomott egy nagy like-ot a levegőbe.
Hiszen a sült szalonnát
is tengernyi bóközönnel kell pusztítani, hát még egy hátrányos helyzetű kamionsofőrt,
aki bundás mesterével repedezettre szeretné cserepeztetni a le nem csapolt
mocsarak fenekét, hogy a síntelen helyeken is szüntelen roboghassanak,
újrafektetett vágányokon, nem is létező régiók irányába a vonatok.
Tömpe Orr igazi
csemegéje a teher-, és expressz vonatok voltak, egyikük tömegével, a másik
sebességével nyűgözte le. Minden járgánygyakorlaton Kerekes mester előtt repült
át. Piroslott az arca is, komoly hűségnyilatkozatban majdnem letett az
áruszállításról. Csak azért vonta vissza szinte-esküjét, mert amíg ez a sport
be nem indul, és a bajnokok bajnokát minden wimbledoni győztesnél jobban nem honorálják, valamiből meg kell élni.
Kerekes bát
járgányával, meg az edzésekre kiszivacsosított kamiontankot is, itatni kellett.
Az első kísérletet sikerrel hajtotta végre egy középsebességű, rönköket szállító,
rengeteg vagonból álló teherszerelvény előtt.
Beállításait Kerekes mester tanácsára, óvatosságból, picit másképp alakította,
mint edzéseken. A cél az volt, hogy tizenöt méterrel a dübörgő előtt
süvítsen át.
Át is ért, de a
felkészületlen mozdony végigkarcolta oldalát. Így kocsijával megpördült, két
magasfeszültségű oszlop közé szorult.
Hogy ne kelljen senkit
feleslegesen értesíteni, és magukra ereszteni a hatóságokat, nem
hívott segítséget, szétszerelte járművét csavarjaira, majd kicsivel odébb
összerakta. Mi az a két és félnapi munka! De az első éles bevetésen tanult! Ezt
követte még harminckettő. Bár óvatosabban csinálta, így is majdnem
mindahányszor a szerelésgyakorlásba került.
A mozdonyvezetők soha semmit nem jelentettek. Azok, akiknek üveghegyet mászó
képességeiről és ünnepi tudományáról himnuszokat zengett, kételkedni
kezdtek.
Előbb hárman, majd
harmincan, később harmincezren lesték ki néhány falevél mögül, amint
fényszórójával átvillant a vonat előtt, hagyja azt elmenni, és önerőből
bepréseli magát virtuóz volánkezelési technikával az egyre
allergiásabb póznák közé.
Előbb Kerekes bának
jelezték, de azon túl, hogy privátban dörgedelmezte „tanítványát”, mosta
kezeit. Majd Kerekes bá főnökénél kerestek kiutat, de a mágnesek vonzzák
egymást. Ráadásul, Kerekes bának nem is volt főnöke!
Nem maradt más Tömpe
Orrnak, csak a profilváltás. Kötéltánc, ami sokkal veszélyesebb a vonatok
előtti villogtatásnál, toronyugrás, igazi toronyból, ami még a kötéltáncnál is
vastagabban fűződött, vagy kérdőjel-kitaláló. Ez utóbbit választotta!
Akárhány kérdőjelet
rejtettek el, bárhová – csőben, háta mögé, sapka alá, netán kedvenc, házőrző
aranyhörcsöge kalitkájában –, mindegyikről felfoghatatlan rutinnal találta ki,
hogy az egy kérdőjel!
2 megjegyzés:
Jó.
Köszönöm!
Megjegyzés küldése