– Gyerekek, ma megtanuljuk, hogyan
kövessünk el helyesen harakirit. Ugye, mindenki hozott kelléket, tegnap
elmagyaráztam, hogy mit barkácsoljatok a a papátokkal műhelyben. Persze a
szerencsésebbje, mint Aka Niki és Noha Káhi, bizonyára papájuk nindzsa, illetve
szamuráj szerszámát mintázták le. Bár ez az elméleti részhez tartozik, de egy
nindzsa vagy szamuráj soha nem adná kölcsön kacorját, mert a nap bármely
pontjában szüksége lehet rá. Hátrányos helyzetű vagyok, mint látjátok, sokkal idősebb,
mint ti. Mit óhajtasz, Ohana Nauki?
– Azt szeretném
kérdezni, a tanár bácsi hogy élt ilyen sokáig?
– Nagyon egyszerű,
éppen ennek elmesélésébe kezdtem. Az én gyerekkoromban, még csak fakultatív
módon oktatták ezt a gyakorlati tantárgyat, így mire értesültem róla –
megcsappant ugyan az osztály létszáma, és nem tudom, miért –, már csak
áhítozhattam, hogy valaha egy tudománnyal többem lesz. El sem tudjátok
képzelni, mennyi öntevékeny, autodidakta utánajárást, tanulmányozást igényelt,
hogy szakszerűen megtanuljak harakirit elkövetni és most kiképezhesselek
benneteket. Mondd, Iniaha Sukoaku, miért jelentkezel?
– Azt szeretném
kérdezni, tanár bácsi kérem, ha ön állandóan harakirit tanít, hogyhogy él még?
– Gyerekem, gyerekem,
hogy lehetsz ilyen butuska. Természetesen, nektek tartom a gyakorlati kiokítást
először és utoljára, azt hittem, ez világos. Mondd, fiam, te hogyan készítetted
a nyiszálódat?
– Tanár úr kérem,
lenyúltam derékaljam alá, kivettem a papa előző estén odarejtett eszközét.
Ezzel, momentán az életét mentettem meg, csak holnap fogják kötelezően
harakiriztetni, mert az éjjel valami kis gikszerje támadt. Jót cselekedtem,
nem?
– Gyalázatos vagy fiam,
megbecstelenítetted apádat! Te, Rekeszizom Faramuci, hogyan végezted az
előkészületeket?
– Tanár bácsi kérem, a
kenyérvágó kést alakítottam át jajveszék-szerszámmá. A papa így nevezi, de csak
családi körön belül…
– Szégyellhetné magát,
de a titkot meg kell tartanom. Most, hogy elkezdem a tanítást, ím, látjátok ez
a pontos szerszám. Emeljétek fel ti is! Gyönyörűen villognak, de még ne
nyúljatok hozzá! Most a hegyénél fogva, picit pendítsük meg, hogy zenei hangot
adjon ki, a zenélés is tantárgy ugyebár. Ejnye, gyerekek, milyen
elővigyázatlanok vagytok, úgy látom, mindenki megvágta az ujját! Nos,
helyezzétek az eszközt, ahová én! Látjátok? Most, egy erőteljes nyomással
billentsétek beljebb, így! Mindenki jól látja? Aztán egy félkör alakú, ehhez
hasonló girbe-gurba húzást hajtsatok végre! Rendben, látom, mindenki
megcsinálta, amit mondtam. Most puffanjatok a földre, velem együtt terüljünk el
szépen. Nagyon ügyes gyerekek vagytok, megdicsérlek benneteket!
– Jaj, ez nagyon fájt,
nagyon fájt, rögtön felfordulok, nem bírom!
Jolánka könyökkel vágta
oldalba Brúnóját.
– Valami nagyon rosszat
álmodhattál, már negyedórája egy horrortörténetet nyögdécselsz, közben nagyokat
jajgatsz. Elmeséled, mi történt?
– Alig emlékszem, de
iszonyú volt! Még most is belém sajdul, bár már itt a combom tájékán… Jé, mik
ezek? Élesek, mint az apró szemű, kifent kavics. Hoppá, úgy tűnik,
megszabadultam a vesekövektől. Tényleg rondát álmodtam, most már emlékszem. Ha
gyerekünk lesz, semmiképp ne nevezzük Rekeszizom Faramucinak!
– A rossz álom az
eszedet is elvette, úgy látom. Örülök, hogy a kövek így álmodban kijöttek, nem
is fájhatott annyira, mások napokig szenvednek. Na, nyúlj az ágy alá, vedd ki a
nádvágót, és irány a munka!
Brúnón még átszaladt a
hideg, de ez a nádvágó egészen más vágó volt. Szimpatikus, kedves! Azelőtt
gyűlölt a jégre menni, de most kaktuszba is mosolyogva ült volna.
2 megjegyzés:
Hihihi... Jó!
Mindenki életben maradt. Ő is, az álom meg álom volt csupán. Szerencsére! :)
Megjegyzés küldése