2014. május 19., hétfő

Nemes nemtelen, igenes igentelen

– Hé, Niti, most mit csinálsz?
A tükör előtt borotválkozó lény megfordult, és ötven évvel ezelőtti, nyithatós pengéjű szerszámával a betolakodó felé suhintott.
– Mit mondtál, te fékezett habzású, leamortizált turbóreaktor? Én most élem a Billy boy korszakomat! Megborotválkozom, és teljes erőből sörpocakot növesztek. Ne mondd, hogy nincs hozzá jogom, mert nemek nincsenek, igenek sincsenek. Tehát nem, nem, nem, nem, nem! Na most, ha ezeket összeszámoljuk és összeszorozzuk, nem biztos, hogy igent, vagy nemet kapunk, de meg ne próbáld!
– De minek neked az a sörpocak?
– Mondtam már, Billy boy korszakom kezdetén előbb kivirágoztatom, majd termővé teszem a hasamat. Nagyon-nagyon fontos, hogy szőrös legyen. Még nem tudom, hogyan oldom meg, de mellkast kell fejlesztenem, emellett kopasz fejtetőt, olyant, mint a szomszédé, amiről visszaverődik a fény. Hát van annál szebb? A hátam is szeretné, hogy beszőrösödjön, még a karikalábakat kell megoldanom. Karika- vagy ó-láb, hogy mondják ezt helyesen futballistáéknál? Nem számít, olyan kell nekem, elsatnyult vádlikkal. Persze meg kell szélesítenem a vállamat, s valahogy betömni a csípő engem tönkretevő karcsulatát.
– Az már úgy elmúlt rajtad, kis angyalom, szerintem nem kéne dolgozni rajta, mert valójában töltött galamb vagy…
A betolakodó, aki még nem tudta jövőjét, komolyan megrettent, a penge majdnem orron suhintotta.
– Icuka…
– Tessék? Lajos vagyok, a férjed – hápogta.
– De most a nem, nem létezik. Érted?
– Nem…
– Már háromszoros nem, tehát tényleg nem. Elfogadom. Ezért az ilyen kisajátított nevekről le kell szoknod. Most napokig, hetekig, hónapokig, vagy életed végéig Icuka leszel! Én magam sem tudom, meddig tart nálam ez a Billy boy korszak, még meg kell tanulnom egyet, s mást. Például, ha nincs nálam zsebkendő, az ingem ujjának egyetlen húzintásával oltom el az orromból csurgó gyertya fényét. Sört már tudok inni, de a koszt még elég nehezen tűröm… Meg fogom tanulni! Te pedig felveszed a miniszoknyámat, százhuszonhét kilódból hetvenkettőt lefogysz! Egy lasszóval – azt is megtanulom használni – átkötöm a derekadat, megkarcsúsítalak, hogy az Icuka-korod neked tetszően teljen.
– De én nem szeretnék Icuka lenni!
Próbálkozott egyre vékonyodó hangon egy Lajosossal a valamikori férj, de a pengelengés érzékelése után úgy döntött, hogy nem lehet leragadni, neki is haladnia kell a korral. Tudomásul veszi, hogy értéktelen, mögötte levő életét lecseréli egy értékesebbre. Egy pillanatig feljajdult, a borotva egészen bizarr asszociációt szült egyre lányosabb fejében, de a megkorcsosodott betokosodott világgal, amikor még nem lehetett Icuka, csak belül, le kell számolni. Ez a drága jó lény, Billy boy világította fel az elméjét, már-már felgyújtotta egy nagy adag petróleumot locsolva rá. 
Billy már öntudatos, értékkövető magatartása csakis követendő példa lehet számára, aki saját borotvált, még mindig szakáll nélküli arcképére már akkorát böfögött a tükörbe, hogy egészen megsemmisült a szégyentől.
– Icuka vagyok, Icuka vagyok, Icuka vagyok!
Fölvehetné a felesége – jaj, miket gondol magában, ilyent nem szabad, ilyen nincs –  ruháit, de gondba esett, mert egyiket sem tudta, csak a térdéig felhúzni magára. Ez is egy a kezdetek közül, amit remélhetően a hisztérikus vád is követni fog. Majd áttér szándékos bulimiába, és azt a drága jó Billyt, aki már messze köpni is tanulgat, nem hozza kellemetlen helyzetbe. Ne veszítse el, mint egyik nemtelen a másik nemtelent.
Három hónap alatt tűsarkúban fog repeszteni, addig kénytelen lesz a másodlagos manikűr, smink, hajfestést gyakorolni, némi hajnövesztés után. Bár az nem fog neki menni, mert kopasz, tehát parókaigazítás tanulmányozása után valóban beléphet az Icuka-érába. Micsoda világ volt addig, ameddig még ez a nem, nem nem még nem volt nemtelen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése