Kőfej
nagyon unta a kacskaringózást. Képtelenségnek tartotta, nem is nagyon értette,
miért kell egy dzsungelben kanyargós utakat építeni, ahelyett, hogy céltól
célig légvonalban irtanák a pályaszakaszt. Ránézett a térképre és rájött, hogy
talán 2000 kilométeren kerül önkéntelen, csupán az útépítők szeszélye miatt.
Kiszállt
a kocsiból, pontosan megjelölte a helyet papíron – mert néhány dologban maradinak
számított – és az összes digitális bemérőn is.
Elővette
bozótkését, iránytűvel bemérte a pontos szöget és nekiindult. Számítása szerint
még gyalogszerrel is sokkal hamarabb érkezik célba, mintha körbe-karikába
pocsékolná a benzint. Majd fel is jelenti az útépítő vállalatot, panaszt tesz
minden lehetséges fórumon és jókora nyereségre tesz szert. A-tól Z pontig
nagyon sok út létezhet ugyebár.
Szorgalmasan
ritkított és nyesett. Tetszett neki a kaszabolás, ilyet még sosem csinált
hosszú távon. Félórányi haladás után, mikor a veríték már patakokban ömlött
homlokán, hátán és mindenhol, úgy gondolta, üsse kő, a bepanaszolást megteszi,
de mégiscsak visszafordul, mert nem az ő dolga az egyszemélyes útépítés.
Ekkor
rettent meg igazán, mert az őserdő, úgy látszik, gyorsabban nő, mint gondolta.
Mögötte már kivehetetlen volt a visszavezető szakasz, s közben egy inda az
iránytűt is kitépte kezéből. Észre sem vette… Nem gond, jól megjegyezte a
szöget, és egy sík terepen, a Nap és a Hold állásából majdnem pontosan célba
ért volna, ám itt nem látott fel az égig.
Megijedt
és elkezdett vagdalkozni. Egy kisebb városnyi indát irtott ki, akár egy
települést is odaépíthettek volna, de minden visszanőtt mögötte. Akkor jött rá,
hogy ez nem a természetes dzsungelnövő sebesség, itt valami más történik. A-tól
Z-ig ezek szerint tényleg csak egyetlen út vezet, aki magának akar készíteni
egy különvágottat, az úgy jár, mint ő.
Nyelt
egy nagyot. Végül is hogyan jár az? Nála a bozótvágókés, nem szokása durrbele
feladni a helyzeteket. Vissza kell jutnia a kocsihoz, és kész! Elkezdett
sötétedni. Egyszer látott egy filmet, ahol bár ijesztő, de zsákmányállatnak
tekintették az erdőbe keveredettet. Egy fának lapult, és reggelig remegett.
Nagyon
szerette volna látni a csillagokat, hogy legalább halvány fogalma legyen, merre
kell visszamenni, de nem látta. Megúszta néhány pók- s pár tízezer
szúnyogcsípéssel. A hasadás után, hajnalban a fenevadordítások is megszűntek.
Megijedt, mert egészen biztosan emlékezett, hogy a fa körül nem volt annyira
szoros a bozót.
Kardforma
nyesegetőjét alig tudta elérni. Mozgatta, hosszú idő sok munkájával érte el,
hogy ismét egy kevés teret vághasson magának.
Melyik
oldalon mohásabb a fa? Hát az északin! Megörült. Lenyúlt, elkezdett keresni.
Moha. Csodálatos! Vagdosott tovább, de a szemben lévő fa oldala is mohás volt…
Járt a keze, mint a cséphadaró, körbevágta, és az a piszok fa körbemohásította
magát, és az összes többi direkte, szándékosan el akarta tájolni.
Megvan!
Emlékezett a reggeli világosság irányára. A sötétséget felváltó fény egy
bizonyos irányból kezdett el derengeni, tehát arra van kelet! Csodálatos,
megmenekült!
Kőfej
kiejtette kezéből a bozótvágó kést, mert elfelejtette, hogy melyik irányból,
egyáltalán milyen égtáj felől indult el egy, két, három napja, vagy órája…
A
szélvédőnek koppant a feje. Különleges előrelátással olyan járművet vásárolt,
amelyikben, ha a volánnál ülő elalszik, egy speciális érzékelő megállítja azt.
Persze előzetes beállítás után, és nem az autópályán. Ott rosszabb helyzetbe is
keveredhet a megállással, mint egy pár másodperces szundikálással.
„Hát
erről próbáltak nekem olyan sokat tanítani! Az a bizonyos ösvény – na, jó,
ebben a helyzetben út –, amelyiknek az elhagyása végzetes. Itt nem „a járt utat
járatlanért el ne hagyd”, unalomig ismételt szállóigéről van szó, egészen más
igéről. Akkor kezdett fűből fa, majd lassan, de egészen biztosan újra
visszaemberfejedni.
2 megjegyzés:
A-tól Z-ig csak egy kacskaringós út lehetséges. Az életünk, amelynek a sodrát nem mi adjuk. Mi csak úgy-ahogy elevickélünk a nagy önállóságunkban.
Azért megpróbáljuk követni Őt. Köszönöm, Gábor! :)
Megjegyzés küldése