2014. július 8., kedd

Félre forog a dió

– A sóba mártott hegyeket megnyúzzák?
– Nem, csak elfújja őket a szél. Világos fegyverletétel, de piszkos tizenkettő. Te még a talpalatnyi földre is körhintát ragasztanál.
– Igen, mert azok olyanok, mint a bélyegek, de sosem nyálaznám a hátoldalát.
– Most akkor hová jutottunk, kedves Hakapeszi?
– Oda, professzor úr, ahol talán már rendes beszélgetésbe is kezdhetnénk, mondjuk, a borsöprő al-válfaj fragmentációjáról.
– Igaza van, adjunktus úr, a tudomány olyan, mint a hagyomány. Ránk hagyták, mi magunkra hagytuk, és majd alaposan rájuk hagyjuk. No, akkor térjünk a tudományos témára!
– Amennyiben dühöngő bika egyesíti a nagyváros fényeit, a seprő, Hófehérkével és a hét törpével, elkezd énekelni az esőben.
– Igen, professzor úr, ezt tudtam, ezért száll a kakukk fészkére.
– Nem, amice, már megint tévedni méltóztatott. A kakukk iszkol hidat építeni a Kwai-folyóra.
– Jé, és megzenésíti?
– Természetesen. Hátsó ablakot is készít, mit érne a Kwai  csilingelő híd anélkül?
– Egy darab észak, észak-nyugatot sem!
– Igen, ezt mondta mister Gump is, akinek nem erdő a neve, mint azt sokan rosszul tudják.
– Énekelte?
– Mister Gump nem tud énekelni.
– Akkor ő a kiskakas gyémánt fél krajcárja?
– Igen, te selejt docensek bosszúja. Teljes gőzzel selejt!
– Akkor, professzorkám, én is visszategezek. Magától hallottam a csendőrpertu igazságtalanságáról beszélni.
– Docens, te egy maga vagy!
– Akkor maga egy te!
– Én és a nagyapám.
– Na, ezzel a fejjel emlékezz az ifjúságra!
– Szép is volt az, ökröcském!
– Most átneveztél két borsnak?
– Igen.
– Nem baj, Liliomfi profi. Micsoda név, így egyben, Liliomfi… Olyan férfiatlan, mai divatú, felvonulós szájhős.
– Nem vagyok én Marcus Aurelius.
– Ez most hogy jön ide?
– Valahogy eszembe jutott a Római Birodalom bukása, bár ha jól tudom, nem a mi földünkön élt a pasas. Aztán innen tisztázható, a nem a zenés Kwai-folyó hídjhátuljára épült, égre nyúló hátsóablak is. De még mindig nem egészen értem, hogy jut el ez az egész eleven fa, a teljes borseprő hattyúdal helyére.
– Eleven vagyok és gircses-görcsösek az ágaim. Igaz-e?
– Igen, de kár a benzinért, mert a borseprő olyan, mint négy lány egy udvarban. Nehéz élet, nehéz emberekkel!
– A lányokkal?
– Nem velük, szerencsére az nem az én ügyem.
– Már kinőtted őket, drága professzorom?
– Ne szemtelenkedj, mert édes és keserű, a hideg!
– Ezt nem értem…
– Semmi baj, ez a borseprőhöz tartozik, meg az előző, felcsavart kérdésed válaszára, kedves, jó torok.
– Jé, meghalt valaki, és többes számba raktál?
– Igen, te imposztor! okkal!
– Akkor most ugrasszuk ki a tanút az ugrani készülő oroszlánból!
– Még csak a tervasztalon van?
– Micsoda?
– Hát az oroszlán, azt hiszem, még rajzolgatják, mert nem készült el, mint mondottad… Pontban hatkor, szamárköhögésed kezdetén minden, a borseprő ismeretlen ismerőssé válik.
– Ilyen bizonytalan lettél? Pedig azt hittem, te vagy az erősebb…
– Na, kérem, a hecc az, hogy Vili, a veréb mesélte nekem az összes jó borseprő-tudományt.
– Vigyázat, elkékült, megvirágosodott, kivilágosodott. Szedd össze a csokornyi borvirágot! Hazafelé menet még gyakorolj, ott egy tányér savanyú krumplileves, jó sok babérlevél van benne. Szerintem fűzz koszorút a fejedre, aztán mikor hazaérsz, bújj az asztal alá, dobd fel a borvirágot, és kezdj egy olyan szónoklatba, amit az előbb rögtönöztünk, mi a tudomány nagyjai, seprő, virág és elvtárs – bocs, ezt nem ide szántam, de rondán félre forog a dió, pontosabban a nyelv –, és a kedves asszonykád sötét tekintete nem fog agyonütni.
– Már megint jó nekem.
– Jó a professzoroknak.
– Mondom, hogy jó nekem, mert még agglegény vagyok!
– Srácok, vigyétek haza Roncspapát! Negyvenhat éves házas, de a pohárfordulók kiverték a fejéből ezt az apró gondolatot. Nem szeretnék a helyében lenni, mikor hazaér…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése