2018. március 14., szerda

Paránypár

— Tegye már a dolgát, verjen bilincsbe!
— Azért, mert a madarak munkaidőben nem csicseregnek?
— Egyáltalán, miért nincs itt egy rabomobil?
— Éppen egy tárgyaláson vannak, kérem.
— A rabomobilok?
— Azok.
— Na de én tényleg akkora hibát követtem el, hogy beleborzongok!
— Mit szólna, ha esetleg nem bilincselném meg? Talán egyszerűbben is megoldhatnánk a dolgokat, ha mondjuk madártanból megingatná magát…
— Csak a fejemet tudom… Jó lesz? Vigyázzon, a magáé a számítógép mellé zuhant és zokogni kezdett!
— Elég teátrálisan ahhoz, hogy mindenki lássa a valótlanságot?
— Cinizmusával sem befolyásolhatja a döntésemet! Madárdalölő lettem...
— Ezért sír a leesett fejem.
— Ordít! Tömlöcbe velem.
— Nézze öreg, ez nem olyan egyszerű. A bűncselekmény elkövetését törvény üldözi, de itt én voltam a hibás! Nem tudom, hogy bűncselekménynek számít-e, de a távirányítómmal elnémítottam a madarakat.
— Nem számít annak, figyeljen ide, rakja már vissza a fejét! Odaadom ezt a satut, nyissa szét, kérdezze meg, mi van benne!
— Igen.
— Tehát a legelején mi van?
— Légüres lég…
— Fogja, itt a személyim, a jogosítványom és a munkahelyi belépőm.
— Szorítsam bele?
— Nem!
— Nyugi már!
— Beljebb?
— Beljebb van. Mitől van nadrágzsebdaganata?
— A zsebemben egy bagatell, két millió eurós összeg lapul, az egyik szomszédomé lesz, ha szabadulok.
— Csak nem képzeli, hogy valaki feljelentené ennyi pénzzel?
— Nem is tudom, esetleg…
— Olyan jószívű feje van, talán megegyezhetnénk. Én vállalom a szorgalmas kikísérését, szájzárat kapok, ezután dobjon egy nagy darab fátylat az eseményekre! Visszahangosítom a röpködőket. Adja nekem a lóvét!
— Igen, igen, igen, igen! Megmondaná, mi a maga becsületes neve?
— Görbebenődi Binkovics Gusztáv.
— Nagyon szép név, komolyan mondom, még sosem hallottam ehhez hasonlót.
— Én meg sem kérdezem a magáét, csupán azt szeretném jelezni, hogy a szolgáltatásaim nem ingyenesek. Adja már azt a parányi összeget…
— Használja egészséggel! Az Isten áldja meg, és persze erő, egészség, meg minden!
— Főfej, indulunk. A mai kiszállásról nem úgy készítek jegyzőkönyvet, mint szoktam. Kell a pénz, ugye megért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése