2014. március 4., kedd

Az a kéz, ami irányított!

– Fővezér, adja meg a jelet, azt hiszem, kezdődhet a viadal.
– Már jelzem is a kürtösnek, felség. Ott, oldalt a balszárny bástyáján repítse a csatatérre a háború kezdetét.
– Nagyon szép dallam, mindig szívesen hallgatom.
– Vezér, engem ez a teszetoszaság zavar. Azok a paraszt-gyalogok olyan rettenetesen hosszú ideig tötyögnek, hogy a lovasságnak alig marad egy picike lehetősége. Csodálom, hogy nem kaszabolják le őket hátulról. Hé, Vezér, nyújtsa a Távcsövet! Igen, elindultak azok a köpcös, pocakos, időhúzó tramplik. Dobolnak…
A csatatéren, úgy ahogy tanították, szabályosan nekiindult az első vonal.
– B2-es, minket már megint le fognak kaszabolni. Ez olyan véres játék, nem tudom, kinek teremhetett meg összekunkorodott gondolatai között.
– Ha mindenki gyalog lenne, megtudnák, mi az a biztos első vonalbeliség…
– Parasztnak neveznek bennünket, pedig én kisnemes származású vagyok. Nem emlékszem olyan csatára, ahol közülünk egy is talpon maradt volna.
– Verd a dobot, te kis fegyvertelen mitugrász! Lehetőleg minél hamarabb dőlj ki, mert nem tudok a lovam szügye alá ügyetlenkedni. Rendkívül szeretek ugratni, most is ugratlak benneteket. Ha nem lépsz odébb, vagy nem esel el, a fejed fölött pöndörülök át. Odébb lépni nem tudsz, mert jobbra és balra van csak ütési lehetőséged, téged viszont bármilyen irányból, bárki, bármilyen fegyverrel dönthet a lovam patája alá. Na, a beszélgető cimborád már kifeküdt. Hé, hordárszemélyzet, hurcolják le ezt az akadályembert és a többit is! Már mind a két oldalon kupacban hevernek.
A hetvenkedő huszárt telibe találta egy rézsút vágtató futár, lovastól dőlt oldalra. Csak a paripa feje látszott, úgy tűnik, igen kisméretű lovasról volt szó.
– Döbbenet, az paraszt elállta a gyalogom útját. Huszár, támadj, mert támad a másik oldali lovasság is! Vezér, küldd a futárt, hogy hozzon információkat, mert átláthatatlanná vált ez az egész!
– Ilyet még nem láttam… Az ellenség benyelte a hírhozómat, és a keservit, rám mászott egy ellenséges futár. Felség, végem van! Majd szóljon az órakezelőknek, hogy gyújtsanak értem egy…
– Hé, személyzet! Hurcolja már valaki el innen ezt a vezért!
– Felség, az a kellemetlen helyzet adódott elő, hogy körülvették!
– Én ilyesmit még nem láttam, a váram bástyái ide-oda mászkálnak! Maga most miért jött ide? Valaki fentről morog, pedig nekünk itt dolgunk van, nem? Le kell győzni az ellenséget.
– Felség, a vezérének kampec, magát sarokba szorították. Azt hiszem, itt a lóhalál, teljes huszárseregünk megsemmisülése. A gyalogság kitörése védekezésképtelen helyzetbe hozott, és a manipuláló kezek igen oktondi módon próbálják megmenteni magát. A lehetetlenben csak lehetetlen van, ez nem kétesélyes.
– Valaki dugaszolja el ezt a megmaradt vészmadár-bástyát. Úgy látom, szétlőtték az egész seregemet, a várból sem maradt semmi. Jaj! Eldőltem, csúszok a rettenetes mező irányába, most egy tasak nyel el, és  mint ezerszer és ezerszer, szembetalálom magam a megnémult seregem minden tagjával. Valaki mondja meg, miért süllyesztik ilyen mélyre az uralkodókat! A vezér vezércselt alkalmazott, segítséget nem kaphattam, támadtam. Lépéskényszer után folytattam volna, de az a másik színű fittyet hányt sáncolásomra… Nem egészen úgy történt, ahogy meséltem, csak sírok, sírok, mert ellépett előlem a gyalogom, mikor az ellenfél a huszár elől kettőt lépett, és a huszár elöl is ellépett egyet. Aztán kihúztam a kihúzott négyes mezőig azt, aki a vezéremmel átlósan kaszabolt. Valahogy mégis én kaptam mattot… Az a kéz, aki irányított! Nem baj, szövetkezünk, fegyverkezünk, a következő háborúban nem csak csatát szeretnénk nyerni.

2 megjegyzés:

Seres László írta...

Nagy stratéga vagy kedves Peti, no meg veszteni is lehet...tisztességgel, felemelt kézzel...)))

Unknown írta...

Teljesen igaz! Nagyon köszönöm, Kedves Laci! :)

Megjegyzés küldése