2015. október 26., hétfő

A tizenegy órai kezdet pontosan megfelel...

- Szásenyka, te el tudsz igazodni a mondottakon?
- Nem nagyon, Másenyka. Régi jó szomszédok vagyunk, örülök, hogy az ilyen felemelő eseményre együtt megyünk.
- Nem válaszoltak a kérdésemre, csak egy orrhúzással fintorogtak.
- Akkor szerinted vigyünk, vagy ne vigyünk kötelet, Másenyka?
- Ezek a rendes emberek, akiknek életünk virágba borulását, a jólétünket köszönhetjük, szóltak volna.
- Képzeld, én is meg akartam kérdezni, milyen sorrendben csinálják, egymásután, vagy egyszerre. Ki nem állhatok várni, meg annyi a munka, hogy rá sem érek az ilyesmire. Visszafogtam magam, mert még felakasztottak volna...
- Igen, Szásenyka, nagyon valószínű, hogy az átlagakasztáson túl, amit holnapra hirdettek meg az egész falunak, a destruktív hozzáállású egyéneket többször is fellóbálták volna.
- Másenyka, én úgy hallottam, ez az akasztás elég kellemetlen.
- Így tudom én is, édes szomszéd, éppen ezért légy boldog, hogy hazafias kötelességből az egyszerit kaptad, aztán majd hazatérünk és tesszük a dolgunkat, vagy mit tudom én hogy is van ez...
- Másenyka, én azt mondom, azt a pár nádszálat, amit ledugtunk kerítésnek, el kéne égetni. Olyan hideg van, hogy csuda! Én még a szalmát is leszedem a tetőről. Rég vágtam ugyan disznót, de egy remek perzselési meleget csinálok. Begyújtok a szamovár alá! Másra ez nem nagyon elég, de egy picit kifagyok.
- Én egyáltalán nem vagyok ki.
- Mondom: kifagyok..
- Elkezdtél pöszén beszélni, szomszéd?
- Csak azt akarom mondani, hogy hidegtől dermedt kezeim átmelengetem.
- Értem, drága Szásenyka. De tudod mi a helyzet? Jó hogy nem erőltettem, mert nekem nincs is kötelem, csak cérnám itthon. Szerintem adnak...
- Ez az, szomszédasszony, nekem az az egészen rövidke drótom van, amivel aratás után kötözték össze két nyaláb szalmámat. Aztán átérződik a gondoskodás, nem kérnek semmit fölöslegesen, nem rónak ránk terheket.
- Sőt, Szásenyka, még el is pocsékolnak egy szál kötelet.
- Már miért tennék? Számtalanszor használható az még azután is. A tizenegy órai kezdet pontosan megfelel, addigra minden ház körüli munkámat elvégzem, ami nagyjából semmi, de olyankor kelek.
- Holnap találkozunk az akasztáson.

Szakállas viccet aktualizáltam, majd jól nekem jön amiért plagizáltam, ám nem csak megborotváltam, de egy kis aftershave-et is tettem az arcára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése